REKLAMA NA POJAZDACH

O zaletach tego typu reklamy chyba nikomu nie trzeba mówić. Kluczem do sukescesu jest jej mobilność, czyli reklama przemieszcza się razem z pojazdem i może znaleźć się w każdym miejscu i o każdej porze.

Najnowsze badania dowodzą, że reklama na środkach transportu zajmuje jedno z czołowych miejsc jeżeli chodzi o komunikację wizualną między przedmiotem reklamowanym a odbiorcą.

Celem reklamy mobilnej jest możliwość prezentacji zakresu działalności danej firmy, konkretnego produktu lub przeprowadzanej kampanii promocyjnej lub reklamowej dlatego najczęściej stosuje się ją na pojazdach firmowych, cieżąrówkach, środkach komunikacji tj. autobusach, tramwajach i metrze.

Jeżeli chodzi o wykorzystywane materiały to najczęściej stosuje się folie polimerowe, wylewane lub ostatnio coraz częściej odblaskowe na których wykonuje się nadruk bądź wycina na ploterze, a następnie nakleja na części karoseryjne pojazdu. Powszechnie stosuje się również plandeki, które po wykonaniu nadruku są zgrzewane i montowane na skrzyniach lub naczepach ciężarówek jak również na mniejszych przyczepkach samochodowych. Dużym powodzeniem cieszą się również folie magnetyczne, na których w sposób bezpośredni bądź pośredni drukuje się reklamę. Dzięki swoim właściwością magnetycznym doskonale trzymają się blaszanych części karoserii i mogą być naklejane i zciągane dowolną ilość razy w zależności od potrzeby. 

 

Jak powstaje reklama samochodowa?

Elementem wejściowym przy produkcji reklamy jest klient, który chce zareklamować swoją firmę, przedmiot działalności będź produkt. Po dokonaniu z klientem wstępnych ustaleń dotyczących projektu oraz przekazaniu dostępnych materiałów graficznych (logo, zdjęcia produktów, itp.) następuje kolejny etap produkcji jakim jest opracowanie projektu graficznego.

Projekt jest wykonywany przez grafika na komputerze za pośrednictwem specjalistycznych aplikacji graficznych. Po zatwierdzeniu projektu przez klienta następuje przekazanie odpowiednio przygotowanych materiałów graficznych do drukarni (lub na ploter tnący w przypadku gdy grafika nie jest drukowana tylko wycinana z kolorowej folii).

 

projekt graficzny wydruk wyklejanie

 


produkt końcowy

 

Następnym etapem jest wydruk wegług wcześniej ustalonych parametrów (rodzaj materiału, technologia druku itp.).

Kolejną czynnością, która jest stosowana opcjonalnie, w zależności od ustalenie z klientem jest dodatkowe zabezpieczenie wydruku laminatem foliowym lub płynnym co podwyższa trwałość wydruku na ścieranie i czynniki atmosferyczne.

Ostatnia czynność to nałożenie aplikacji na pojazd. Nieodzowne na tym etapie jest odpowiednie przygotowanie podłoża karoserii oraz odpowiednie  warunki termiczne w pomieszczeniu w jakim znajduje się pojazd.

Po wyklejeniu i utrwaleniu reklamy przez wykwalifikowne odsoby, możemy być pewni, że klient będzie zadowolony, a reklama na jego aucie będzie działać na pewno przez długie lata.